COMPARATIVA ENTRE EL GASOIL I LA GASOLINA
Preu d'entrada
El preu mitjà de les versions amb motor de gasolina dels 10 models més venuts a Espanya se situa entre 14.567€, en comparació amb els 16.495€ dels motors de gasoil. És a dir, una mitjana de quasi 2.000€ més cars. No obstant això, aquestes dades estan canviant radicalment a l'actualitat. La caiguda en picat de les ventes de les versions de gasoil estan portant als fabricants a fer ofertes molt grans. El resultat és que, en determinats models, el gasoil pugui ser molt més barat que la versió de gasolina.
Combustible
Antigament era bastant més beneficiós un cotxe de gasoil envers un de gasolina, ja que hi havia molta diferència en el preu del combustible. En canvi, actualment, els preus s'han ajustat força i resulta més convenient un cotxe de gasolina, entre altres coses perquè el manteniment de les peces és més econòmic i contamina menys.
Manteniment
El manteniment és una mica més car en un cotxe de gasoil, degut a les particularitats del motor. Per exemple, el filtre de combustible s'ha de canviar més sovint. En aquests vehicles, la substitució del filtre és molt important donat que els sistemes d'injecció, són elements de molta alta precisió mecànica, i per això generen un cost molt elevat de reparació o substitució.
Per assegurar per tant una millor vida i correcte funcionament d'aquests elements, és necessari verificar en cada canvi de filtre que no arribin impureses que puguin fer malbé el sistema.
Per altra part, els motors de gasolina requereixen una comprobació periòdica de les bugies, per assegurar un correcte salt de la guspira, que derivi en un bon funcionament del motor. En aquest cas, els motors de gasoil no tenen cap problema ja que no presenten bugia.
Varis estudis afirmen que el manteniment d'un cotxe de gasoil respecte a un de gasolina és entre 300 i 700€ més car al llarg de la vida del vehicle.
Assegurança
L'emprament d'un combustible o un altre no influeix directament, però sí que ho fa el preu del model i, com he comentat abans, els vehicles propulsats per gasoil tenen un preu més elevat, per la qual cosa suposa un major cost anual.
Assegurar un model de gasoil a tot risc costa una mitja d'un 13,6% més que fer-ho amb la versió de gasolina.
Rendiment
En general, com més gran i refinat sigui un motor, millor serà el rendiment. Un motor de gasoil ben dissenyat, oscil·larà entre un 40 i un 45%, mentre que els motors de gasolina no arriben ni al 40%.
Però si parlem de les emissions de CO2, la situació és molt més diferent. Un cotxe de gasolina emet almenys un 20 o un 25% més de diòxid de carboni que pas un de gasoil. De la mateixa manera que un cotxe de gasolina consum sempre més que un de gasoil.
Avantatges d'un cotxe de gasoil
El preu mitjà de les versions amb motor de gasolina dels 10 models més venuts a Espanya se situa entre 14.567€, en comparació amb els 16.495€ dels motors de gasoil. És a dir, una mitjana de quasi 2.000€ més cars. No obstant això, aquestes dades estan canviant radicalment a l'actualitat. La caiguda en picat de les ventes de les versions de gasoil estan portant als fabricants a fer ofertes molt grans. El resultat és que, en determinats models, el gasoil pugui ser molt més barat que la versió de gasolina.
Combustible
Antigament era bastant més beneficiós un cotxe de gasoil envers un de gasolina, ja que hi havia molta diferència en el preu del combustible. En canvi, actualment, els preus s'han ajustat força i resulta més convenient un cotxe de gasolina, entre altres coses perquè el manteniment de les peces és més econòmic i contamina menys.
Manteniment
El manteniment és una mica més car en un cotxe de gasoil, degut a les particularitats del motor. Per exemple, el filtre de combustible s'ha de canviar més sovint. En aquests vehicles, la substitució del filtre és molt important donat que els sistemes d'injecció, són elements de molta alta precisió mecànica, i per això generen un cost molt elevat de reparació o substitució.
Per assegurar per tant una millor vida i correcte funcionament d'aquests elements, és necessari verificar en cada canvi de filtre que no arribin impureses que puguin fer malbé el sistema.
Per altra part, els motors de gasolina requereixen una comprobació periòdica de les bugies, per assegurar un correcte salt de la guspira, que derivi en un bon funcionament del motor. En aquest cas, els motors de gasoil no tenen cap problema ja que no presenten bugia.
Varis estudis afirmen que el manteniment d'un cotxe de gasoil respecte a un de gasolina és entre 300 i 700€ més car al llarg de la vida del vehicle.
Assegurança
L'emprament d'un combustible o un altre no influeix directament, però sí que ho fa el preu del model i, com he comentat abans, els vehicles propulsats per gasoil tenen un preu més elevat, per la qual cosa suposa un major cost anual.
Assegurar un model de gasoil a tot risc costa una mitja d'un 13,6% més que fer-ho amb la versió de gasolina.
Rendiment
En general, com més gran i refinat sigui un motor, millor serà el rendiment. Un motor de gasoil ben dissenyat, oscil·larà entre un 40 i un 45%, mentre que els motors de gasolina no arriben ni al 40%.
Contaminació
Els cotxes de gasoil més moderns, incorporen una espècie de colador per eliminar pràcticament el 100% de les partícules no cremades durant la combustió. Aquestes partícules són culpables d'aquella boira que cobreix les grans ciutats. També incorporen un sistema per eliminar els òxids nitrosos segons una dissolució que redueix gairebé fins a 0 aquestes emissions. Per tant, un cotxe de gasoil més modern, contamina menys que un de gasolina igual de modern.Però si parlem de les emissions de CO2, la situació és molt més diferent. Un cotxe de gasolina emet almenys un 20 o un 25% més de diòxid de carboni que pas un de gasoil. De la mateixa manera que un cotxe de gasolina consum sempre més que un de gasoil.
Avantatges d'un cotxe de gasoil
- Menys consum per quilòmetres recorreguts.
- Més durabilitat.
- Són més eficients que els de gasolina gràcies a la seva gran capacitat d'arrossegament.
- Les avaries són més barates que les avaries d'un cotxe de gasoil.
- El preu del cotxe és més baix.
- El seu pes és més lleuger.
- Són molt menys sorollosos que els cotxes de gasoil.
- El preu d'un cotxe de gasoil és més elevat.
- El manteniment d'un cotxe de gasoil és major.
- Són motors més lents i més pesats.
- Les reparacions són més costoses que les d'un cotxe de gasolina.
- Consum i energia més elevat que el d'un dièsel.
- És menys recomanable per a viatges llargs.
- Pitjor motor per l'àmbit urbà i per cotxes pesats.
- Combustible més propens d'incendiar-se.
COMPARATIVA ENTRE COTXES ELÈCTRICS I DE COMBUSTIÓ
Cotxe elèctric
Els avantatges de tenir un cotxe elèctric no són només econòmiques. Les emissions de l'efecte d'hivernacle que ocasiona el sector de transport, representa gran part de les emissions totals que patim a la ciutat. Per això, si no s'adopten mesures, la contaminació anirà augmentant en els pròxims anys.
Aquests tipus de cotxes tenen moltes més virtuts, ja que són cotxes que quasi bé ni contaminen per les seves emissions de CO2 pràcticament inexistents. També redueixen la contaminació atmosfèrica i acústica, ja que ni tan sols fan soroll.
Això sí, a l'hora de fabricar la bateria d'un motor elèctric sí que contamina ja que porta materials com cadmi i liti. Però a l'hora de conduir-lo no hi ha cap problema.
Cotxe de combustió
A les emissions que generen aquests cotxes hi podem trobar dos tipus de substàncies. En primer lloc, estan les emissions de diòxid de carboni (CO2); aquestes, per si soles, no són perjudicials per la salut, però contribueixen a l'escalfament global del planeta causant l'efecte d'hivernacle. En segon lloc, ens trobem amb les partícules contaminants: òxids de nitrogen (NOx), monòxid de carboni (CO), diòxid de sofre (SO2), hidrocarburs (que consisteixen bàsicament d'hidrogen i carboni) i, les que no s'han cremat i han sigut evaporades.
Es divideixen en dos grups:
Aquests tipus de cotxes tenen moltes més virtuts, ja que són cotxes que quasi bé ni contaminen per les seves emissions de CO2 pràcticament inexistents. També redueixen la contaminació atmosfèrica i acústica, ja que ni tan sols fan soroll.
Això sí, a l'hora de fabricar la bateria d'un motor elèctric sí que contamina ja que porta materials com cadmi i liti. Però a l'hora de conduir-lo no hi ha cap problema.
Cotxe de combustió
A les emissions que generen aquests cotxes hi podem trobar dos tipus de substàncies. En primer lloc, estan les emissions de diòxid de carboni (CO2); aquestes, per si soles, no són perjudicials per la salut, però contribueixen a l'escalfament global del planeta causant l'efecte d'hivernacle. En segon lloc, ens trobem amb les partícules contaminants: òxids de nitrogen (NOx), monòxid de carboni (CO), diòxid de sofre (SO2), hidrocarburs (que consisteixen bàsicament d'hidrogen i carboni) i, les que no s'han cremat i han sigut evaporades.
Es divideixen en dos grups:
- Cotxes dièsel: Els cotxes dièsel per exemple, no emeten tant diòxid de carboni com els de gasolina, però si que generen un nombre molt més gran d'òxids de nitrogen, òxids de sofre i hidrocarburs; sobretot els models anteriors al 2005.
- Cotxes de gasolina: Un motor de gasolina pot arribar a produir entre un 20% i un 25% més de CO2 que un de dièsel. Aquestes xifres hi són perquè un cotxe de gasolina, sempre sol consumir més que un de dièsel.
RECULL DE WEBS PER AMANTS DEL MOTOR
- https://www.motorpasion.com/
- https://www.topgear.es/
- https://www.actualidadmotor.com/
- https://www.km77.com/
- https://www.race.es/comprar-diesel-o-gasolina
- https://www.autobild.es/coche-electrico
- https://conexionindustriales.com/la-evolucion-del-automovil/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada